Naujienos
Paskutinis Urban Art/18 Raseiniai akcentas


Paskelbta 2018 12 05

Šiemet miesto meno festivalio siautėjimas Raseinių erdvėse truko nuo ankstyvo pavasario iki pat žiemos pradžios. Kaip prisimenate, pirmasis džiazo koncertas autobusų stotyje įvyko balandžio 12 d. – tai buvo jautriai triukšmingas „Brave Noises“ pasirodymas. O viskas baigėsi dykvietėje prie Raseinių šilumos tinklų katilinės, kurios tvora pasipuošė ryškių spalvų blyksniais...

 

Štai kaip savo darbą komentuoja menininkas Vytautas Bulotas: „Pradėsiu nuo to, kad šitą savo kūrinį priskirčiau optinio meno  (oparto) krypčiai ar stiliui. Turbūt akivaizdu, nes tai matosi iš geometrinių figūrų sukonstruotos ritminės kompozicijos, šiuo atveju sukuriančios dinamišką, pulsuojantį ir gyvą pilkų trikampių, trapecijų bei spalvotų formų mirgėjimą. Man patinka optinio meno stilius ir, manau, jis ypač tinka gatvės meno projektams, nes geometrinės formos lengvai atkartoja arcitektūrą, kas leidžia tokiai tapybai organiškai įsilieti į pastatų ir aplinkos santykį. Praktiškai didžiausia šio darbo dalis buvo aptikti šią betoninę sieną ir atrasti, kad joje jau ,,slepiasi" kažkokia oparto ,,melodija" ir laukia ,,išlaisvinimo". Šios sienos reljefas jau savaime yra geometrinė kompozija, sudaryta iš tinklinio geometrinio rašto, tik jis visas apkerpėjęs ir apsamanojęs, todėl sunkiai besimatantis. Taigi, po tokio ,,sėkmingo atradimo" ėmiausi praktiškai archeologo darbo, valyti ir grandyti tam tikras sienos vietas ir ruošti jas naujam egzistavimo pavidalui, būti nudažytomis:) Ne visą sieną (o čia ir yra sumanymo esmė), o tik dalį, kaip minėjau, tam tikras vietas, kurios santykyje su likusia pilka, apkerpėjusia , monolitine, sena ir tylia siena sukurtų kontrastą, judėjimą, mirgėjimą, pokalbį, gyvybės ir netikėtumo įspūdį.  Reikia paminėti, kad ši tvora yra gana nykioje ir apleistoje vietoje. Ir nors pati tvora priklauso prižiūrimai, miestą šildančiai įmonei, tačiau kitoje gatvės pusėje stūkso buvusios muitinės išdaužytais langais pastatas-vaiduoklis. O visai netoliese stovi ir dar vienas belangis vaiduoklis, buvęs butų ūkio pastatas. Taigi, visas šitas dalykas, naujų formų sename ir pilkame atsiradimas, o ypač spalvotų langelių ryškus švytėjimas, taip pat turi ir aiškią simbolinę mintį. Tie spalvoti langeliai sudaryti iš trijų pagrindinių spalvų, iš kurių, kaip žinome, atsiranda visos kitos spalvos. Kompozicijoje jų yra  tik keletas, bet jie labai ryškūs pilkumoje, kas reiškia, kad staiga viskas gali pasikeisti, nors atrodė, jog pilkuma ir apleistumas nieko panašaus nežadėjo. Jau pasikeitė, pažiūrėkit į sieną :)“. Labai išsamus ir tikslus kūrinio koncepcijos paaiškinimas...

 

Žinoma, menas yra tokia terpė, kurioje visada lieka vietos individualiam pažinimui, taigi kiekvienas stebėtojas šiame betono – kerpių – spalvos ritme galės įžvelgti savas asociacijas... Belieka priminti, kad tai yra antrasis Vytauto darbas miesto erdvėse, anksčiau sukurtas pano „Stairs of Coca Cola“ jau sėkmingai įsiliejo į miesto peizažą.

 

Kaip ir daugeliui žmonių, taip ir projekto „Prabylančios miesto erdvės“ organizatoriams ir dalyviams dažnai kyla egzistencinis klausimas – „Kur yra gyvenimo prasmė?“. Į šį klausimą, užrašytą ant viešojo tualeto sienos, greitai ir nedvejodamas atsakė vieno iš Kurto Voneguto romano herojus Kilgoras Trauntas. Šalia šio užrašo  ant baltos sienos jis išrėžė atsakymą: „Gyvenimo prasmė – būti Visatos Kūrėjo akimis, ausimis ir sąžine, kvaily!“

 

Kokiomis naujomis sentencijomis ir akcijomis nustebins kitų metų Urban Art festivalis dar sunku pasakyti, bet dėl dviejų dalykų tikriausiai būtume tikri – džiazo ir gatvės meno galime tikėtis...

 

Teksto autorius:

Raseinių kultūros centro projektų vadovas Arūnas Kazlauskas

Teksto nuotraukos Vytauto Bulotos